Hasznos
Marketinges diákmunka körkép: online és offline marketing eszközök között
A marketinges állások évről évre vonzóbbak a diákok számára. Nem véletlenül, hiszen egyrészt modern és kreatív pozíciókról van szó, másrészt már a tanulmányaid alatt is értékes tapasztalatot szerezhetsz. Milyen marketing diákmunka lehetőségek közül választhatsz? Alábbi cikkünkből kiderül, melyek a legnépszerűbb marketinges pozíciók, és miért érdemes kipróbálnod őket!
Mi a marketing diákmunka?
A marketing lényegében minden olyan tevékenységet magában foglal, amellyel egy vállalat népszerűsíti a termékeit vagy szolgáltatásait. Ide tartozik például a reklámozás, a piackutatás, a közösségi média marketing és más területek is.
Marketing diákmunkáról akkor beszélünk, ha részmunkaidőben vagy gyakornokként segíted egy cég marketingtevékenységét. Számos ilyen lehetőség létezik már középiskolások és egyetemisták számára is, gyakornoki programok keretében vagy rugalmas diákállásként. Ezek a pozíciók remek tapasztalatot nyújtanak, hiszen testközelből ismerheted meg a marketingszakma fortélyait.
Mit jelent az online marketing diákmunka?
Itt kizárólag online végezhető feladatokon dolgozol majd, tehát nem kell szórólapoznod vagy személyesen is jelen lenned a cégek rendezvényein. Ide tartozik többek között a közösségi média kezelés és a cikkírás is.
Miért érdemes marketinges pozícióra jelentkezni?
- Betekintést nyersz a marketing világába. Diákmunkásként első kézből láthatod, hogyan működik a marketing egy vállalatnál. Beleláthatsz a reklámkampányok tervezésébe és kivitelezésébe, valamint olyan területekbe is, mint a keresőoptimalizálás (SEO), a fizetett online hirdetések kezelése (PPC) vagy a közösségi média marketing.
- Értékes szakmai tapasztalatot szerzel. Ezt a tapasztalatot később nagyszerűen kamatoztathatod, amikor a nagybetűs életbe kilépve marketinges pozícióra pályázol. Nagy előny, ha az önéletrajzodban fel tudod tüntetni, hogy már marketing gyakornokként is dolgoztál, hiszen a munkáltatók díjazzák a gyakorlati jártasságot, még akkor is, ha „csak” junior szintű pozícióról beszélünk.
- Fejlesztheted a kommunikációs készségeidet. A különböző marketinges feladatok során rengeteget tanulhatsz arról, hogyan fogalmazhatsz világosan és meggyőzően. A tapasztalt kollégáktól ellesheted, miként érdemes megírni egy figyelemfelkeltő közösségi média posztot vagy éppen egy jól felépített blogcikket. A kapott visszajelzések segítségével folyamatosan csiszolhatod az íráskészségedet és összességében a kommunikációdat is.
- Igazolást szerezhetsz a szakmai gyakorlatodhoz. Ha az OKJ-s képzésen vagy az egyetemen kötelező szakmai gyakorlatot kell teljesítened, azt egy diákmunka segítségével könnyedén kipipálhatod. Sok vállalat lehetőséget ad rá, hogy a diákmunkád elszámolható legyen szakmai gyakorlatként. Így egy füst alatt értékes tapasztalatot szerzel, és a bizonyítvány- vagy diplomaszerzéshez szükséges kötelezettségednek is eleget teszel.

Milyen marketing diákmunkák közül választhatsz?
Napjainkban számos különböző pozíció közül válogathatsz, így biztosan megtalálod a neked tetsző állást.
Az alábbiakban felsoroljuk a leggyakoribb marketinges diák- és gyakornoki munkaköröket, és röviden bemutatjuk, mit érdemes tudni róluk.
Marketing asszisztens (H3)
A marketing asszisztens diákmunka az egyik legátfogóbb pozíció a marketing területén, hiszen asszisztensként a vállalat marketing csapatának mindennapi munkáját támogatod majd. Gyakornokként ebben a szerepkörben változatos feladatok várnak rád a reklámkampányok előkészítésétől kezdve egészen az adminisztratív teendőkig, így remek általános rálátást nyerhetsz a marketing működésére.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Közösségi média hirdetések kezelése (Facebook, Instagram, Tiktok posztok)
- Marketingkampányok tervezésének és lebonyolításának segítése
- Kreatív ötletek kidolgozása (pl. szlogenek, kampányötletek)
- Online és nyomtatott anyagok készítésében való részvétel (pl. képszerkesztés, grafikai tervezés)
- Hírlevelek szerkesztése, weboldal tartalmainak frissítése (pl. WordPressben)
Szövegíró
Ha már az iskolában is szívesen fogalmaztál, és vonz a gondolat, hogy értékes tartalmakat készíts, a szövegíró diákmunka pontosan neked való lehet. Ebben a pozícióban különféle szöveges anyagok írásával foglalkozol majd, amelyekkel a cég ügyfeleit vagy közönségét tájékoztatod vagy szórakoztatod.
Fontos: Diákként pontos útmutatást kapsz a tartalmak elkészítéséhez és a céges kommunikáció stílusához, így nem kell mindent a nulláról kitalálnod – a tapasztaltabb munkatársak mindig segíteni fognak.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Cikkek írása: A cég tevékenységéhez kapcsolódó témákban kell olvasmányos, informatív blogbejegyzéseket készítened, amelyek érdeklik a közönséget.
- Közösségi média posztok megfogalmazása: Rövid, ütős szövegeket írsz majd például a cég Facebook és Instagram profiljára. Gyakran ehhez már adott lesz egy fotó vagy videó, így neked „csak” a frappáns kísérő szöveget kell hozzá megírnod.
- Weboldalak szövegezése: Új aloldalak, termékleírások vagy „landing” oldalak szövegének elkészítésében is részt vehetsz. Itt nem blogcikket írsz, hanem olyan szöveget, amely segíti az adott termék vagy szolgáltatás értékesítését.
Influencer marketing asszisztens
Az influencer marketing a modern reklámszakma egyik új területe, ahol a cégek közösségi médiás véleményvezérek (influencerek) segítségével népszerűsítik a márkájukat. Influencer marketing asszisztensként az ilyen együttműködések szervezésében és lebonyolításában segítesz a marketing csapatnak.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Kampányfeladatok támogatása: Közreműködsz az influencer-együttműködések tervezésében és megvalósításában, pl. a posztolási ütemterv összeállításával.
- Adminisztratív ügyintézés és adatkezelés: Segítesz előkészíteni és nyomon követni az influencerekkel kötött szerződéseket, valamint összegyűjtöd a kampányok eredményeit (elérések, reakciók), és időszakonként riportot készítesz a csapatnak.
- Kapcsolattartás influencerekkel: Itt a feladatod az e-mailek és üzenetek megválaszolása lesz, valamint az információk egyeztetése a partnerekkel. Te lehetsz az összeköttetés a márka és az influencer között.
SEO gyakornok
A SEO (Search Engine Optimization, magyarul: keresőoptimalizálás) lényege, hogy a cég weboldala minél előkelőbb helyen jelenjen meg a Google és más keresők nem fizetett találati listáján. SEO gyakornokként a cég webes tartalmainak optimalizálásában vehetsz részt a jobb láthatóság érdekében.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Kulcsszókutatás és versenytárs elemzés: Felderíted, mely keresőszavak fontosak a cég számára, és azt is, hogyan teljesítenek a konkurensek.
- Tartalmak előkészítése és publikálása: Blogcikkek és termékleírások feltöltésében segítesz, és ellenőrzöd, hogy a megfelelő kulcsszavak kerültek-e a szövegekbe.
- Linképítés és partneri kapcsolattartás: Kapcsolatot építesz más weboldalakkal (pl. vendégcikkek egyeztetésével) a cég honlapjára mutató linkek megszerzése érdekében.
Rendezvénymarketing asszisztens
Ebben a pozícióban különböző rendezvények, promóciók és kampányesemények szervezésében segíthetsz – például vásárokon, kiállításokon és céges eseményeken. Remek választás, ha szeretsz pörögni és emberekkel beszélgetni, illetve nem ijedsz meg a szervezési feladatoktól sem.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Promóciós anyagok előkészítése, kipakolása, standépítés
- Helyszíni kérdőívezés, ajándékosztás, interakció a résztvevőkkel
- Rendezvényszervezői csapat segítése a lebonyolításban
- Adatrögzítés, résztvevők visszajelzéseinek összegyűjtése
Szórólapozó, promóciós hostess
Az egyik legegyszerűbb offline marketinges diákmunka, amely fontos szerepet játszik a márkaismertség növelésében. Olyanoknak ajánlott, akik magabiztosan képesek megszólítani idegeneket, és szívesen dolgoznak forgalmas helyeken.
Milyen feladatokra számíthatsz?
- Szórólapok, kuponok kézbe adása a frekventált helyeken
- Promóciós termékek osztogatása rendezvényeken
- Márkák képviselete személyesen, ügyfélbarát módon
- Egyszerű kérdőívek kitöltetésében való részvétel
TIPP: Az aktuális diákmunkák közül akár már ma megtalálhatod a hozzád legjobban illő állást!
Milyen készségek szükségesek a marketing diákmunkához?
- Közösségi média felületek ismerete: Nem árt, ha otthonosan mozogsz a Facebook, az Instagram és a TikTok világában is. Légy képben a friss trendekkel!
- Jó írásbeli kommunikáció: Fontos, hogy írásban is érthetően és vonzóan fogalmazz, megfelelő helyesírással. Persze nem kell helyesírás-bajnoknak lenned, de legalább átlagos színvonalon kell írnod.
- Kreativitás: Ha vannak új ötleteid, és szívesen kísérletezel új megoldásokkal, annak minden cég örülni fog. A kreatív hozzáállás itt aranyat érhet, hiszen a munkaadók azt szeretik, ha valamit saját kútfőből is hozzá tudsz adni a kampányokhoz.
- Tanulási hajlandóság: Nélkülözhetetlen, hogy nyitott legyél az új eszközök és trendek megismerésére, és szívesen tanulj új dolgokat. A marketingszakmában pedig soha nem fogsz unatkozni, és minden egyes nap új ismeretekkel bővítheted a tudásod.
Vágj bele bátran!
A marketing világa fiatalon is roppant izgalmas, ráadásul tele van értékes lehetőségekkel. A fenti marketing diákmunkák pedig remek alkalmat biztosítanak, hogy már a diákévek alatt belekóstolj a szakmába.
Akár egy nyári marketing gyakorlat során is kipróbálhatod magad, ahol olyan élményeket szerezhetsz, amelyeket a jövőbeli munkakeresés során is azonnal kamatoztathatsz.
Ne feledd, a legjobb helyek gyorsan betelnek, ezért érdemes időben lépni. Ha megtetszett valamelyik marketing diákmunka, ne habozz jelentkezni rá – lehet, hogy ez lesz az első lépés a sikeres karrier felé!