employer branding a z generaciosokert

Employer Branding – ezt kell tudnod róla!

Habár a fizetés igencsak mérvadó döntési szempont a fiatal munkavállalóknál, nem csak ez számít.

Fontos, hogy a munkáltatói márkaépítés meghatározó része legyen a céged image-növelésének. A mai világ Z generációs munkavállalóit a fizetésen felül sokkal inkább érdekli, hogy milyen környezetben fog dolgozni. Itt az idő, hogy az employer branding segítségével megmutasd: a te cégednél a legjobb dolgozni!

A munkáltatói márkaépítés – mit akar a munkavállaló?

Csakúgy, mint a céged pénzügyi tervezésénél, úgy az employer branding területén is akkor lehetsz sikeres, ha stratégiában gondolkodsz.

A munkáltatói márkád tervezése folyamán először azt kell kiderítened, milyen értékek fontosak a munkavállalóid számára.

A Trend international kiderült, hogy a Z generáció képviselői számára kiemelkedő fontosságú a fejlett technológiai háttér és az innovációk megléte. Igénylik a szorosabb viszonyt a munkatársakkal, hogy ne csak bejárjanak dolgozni, de egy csapat tagjai legyenek. Emellett kiemelkedő fontossággal bír számukra a szabadság és a fejlődési lehetőségek biztosítása, a rugalmas munkaidő.

Csatornázd be az employer brandinget: mutatjuk, hogyan!

  • Kommunikációs csatornák szempontjából, ha Z generáció képviselőit szeretnéd megfogni, fizetett weboldal-hirdetések helyett előnyösebb, ha a közösségi média oldalaknak szentelsz kiemelt figyelmet: a legjobb barátaid a Facebook és az Instagram lesznek.
  • Habár a LinkedIn nem egy klasszikus social media oldal, az employer branding során kiemelt szerepet játszik. A Z generációsok egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak  LinkedIn-nek a munkakeresés és karrierépítés szempontjából. Mélyülj el ennek megismerésében is!

Az új generáció a vizuális, mozgóképes tartalmak lelkes fogyasztója. Ha a cégednek van rá kapacitása, a munkáltatói márkaépítés fontos eszköze a TikTokon való jelenlét. Mivel ezek rövid, könnyen fogyasztható, dinamikus tartalmak, a céged értékei is könnyebben célba érnek.

munkáltatói márkaépítés elengedhetetlen a sikeres toborzáshoz

Gyárts tartalmakat!

Ha sikerült meghatározni a munkáltatói márkaépítés alapjait, a poszt készítés a siker következő lépcsőfoka. Az employer branding-tartalomgyártással akár egy marketing céget is megbízhatsz, de fontos, hogy neked is legyenek önálló elképzeléseid a vállalat kommunikációját illetően.

Ha teljesen saját kézbe vennéd a dolgokat, ezeket a témákat ajánljuk az employer branding megkezdéséhez:

  • Kulisszatitkok: Mutasd meg milyen az élet nálatok! Publikálj képeket, kisebb videókat arról, milyen az élet az irodában. Dokumentáld a csapatépítőket, különböző céges eseményeket, hogy megmutasd: kiváltság, ha valaki a munkavállalód lehet.
  • Mérföldkövek, célok: kommunikáld LinkedIn-en a vállalatod évfordulóit, mérföldköveit! Ossz meg statisztikákat, írd le az érzéseidet az eseménnyel kapcsolatban. Mutasd meg a vállalatvezetés emberi oldalát!
  • Mentorálás: ha van olyan gyakornokod, aki felsőbb szintekre fejlődött a nálad töltött idő alatt, meséld el LinkedIn-en! Ezzel reprezentálod, hogy a munkavállalód fejlődése a legfőbb érdekeid közé tartozik.
  • Álláshirdetések: a frappáns, etikus álláshirdetések hatalmas löketet adnak az munkáltatói márkaépítéshez. Tüntesd fel a várható munkabért, állíts reális elvárásokat a jelentkezők felé, és ne csak a képességekre helyezd a hangsúlyt, hanem az emberi értékekre is!

Remélem, ezekkel a tanácsokkal sikerül elindítani az employer branding tevékenységed, és gyümölcsöző eredményeket érhetsz el.

Ha pedig úgy véled, szeretnéd a munkaerőt egy nagy népszerűségnek örvendő, tízéves múlttal és tapasztalattal rendelkező cég segítségével kölcsönözni, akkor

vedd fel velünk a kapcsolatot!

Egyéb