A boldog munkavállaló jellemzői

A boldog munkavállaló, elégedett munkavállaló

“A jókedv a munka muzsikája” – mondta az 1800-as évek elején élt Fligl József, pap és költő. De mitől lesz boldog a munkavállaló? És egyáltalán miért fontos a menedzsment számára az, hogy az alkalmazottak jól érezzék magukat a bőrükben, a munkahelyükön, a környezetükben? Kíváncsi a boldog munkavállaló 5 legfőbb tulajdonságára? Olvasson tovább!

Ez jellemzi a boldog munkavállalót

1. A boldog munkavállaló elkötelezettebb

Az elkötelezettség az összes teljesítménymutatóra hatással van, azonban manapság igen nehéz ezt az attitűdöt elérni a munkavállalóknál. Ha valaki csak azért dolgozik, hogy pénzt keressen, valószínűleg nem érdeke elköteleződni egyetlen munkáltatóval szemben sem. 

Y TIPP:

Tartsa magas fokon a motivációt annak érdekében, hogy javítsa a munkavállalói elégedettséget! Így pedig közvetett módon elősegíti, hogy az elkötelezettség és a produktivitás is növekedjen.

A boldog munkavállaló, elégedett munkavállaló

2. A boldog munkavállalónak pozitív a hozzáállása

Shawn Achor egyik TED előadásában arról számolt be, hogy az emberi agy jobban működik akkor, amikor boldog. Legfőbb tanácsa: a sikerre ne úgy tekintsünk, mint ami boldoggá tesz minket, inkább nézzük úgy, hogy a boldogság tesz minket sikeressé!

3. A boldog munkavállaló ritkábban megy szabadságra

Bizonyított, hogy az elégedett munkavállalók között nehezebben lehet depressziós, frusztrált vagy stresszes alkalmazottat találni. A munkavállalók boldogságának megőrzése tehát nagymértékben megkíméli a vállalatokat a munkából való kieséssel járó plusz költségektől. A boldog munkavállalók ráadásul nehezebben és később égnek ki.

A megbecsülés sok boldog munkavállalót eredményez

4. Az elégedett munkavállaló pénzügyileg is kifizetődő

Ha elégedett az alkalmazott, akkor jól dolgozik. Egy boldog csapat pedig képes olyan eredményeket produkálni, amelyeket később visszafordíthat a motiváció és elégedettség fenntartásának érdekében. A boldog dolgozók általában magasabb fizetést és jobb teljesítményértékelést kapnak, mint boldogtalan társaik. Ez tehát egy örökös körforgás, melynek legfőbb alakítója a vállalati menedzsment.

5. A boldog munkavállalók hatékonyabbak

Az elégedett dolgozók kevesebb hibát ejtenek a munkájukban, ráadásul gyorsabban is dolgoznak, hiszen sokkal könnyebben fókuszálnak és bátrabbak a döntéshozatalkor.

A boldog munkavállalók hatékonyabbak

Ettől lesz boldog a munkavállaló

Ingyen ebéd, játékok, wellness-szolgáltatások, babapénz, kötelező szabadság. Aztán céges mobil, laptop, a közép- és felsővezetők számára céges autó – a sor hosszan folytatható, hiszen ezek sok munkahelyen már szinte alapvető juttatásnak számítanak. De biztos, hogy ezektől lesznek igazán elégedettek az alkalmazottak?

A legtöbb kutatás szerint nem. Éppen ezért  a cégek olyan juttatásokkal igyekeznek boldoggá és lojálissá tenni az értékes kollégákat, mint a kellemes munkahelyi légkör kialakítása, a családalapítás támogatása, a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának támogatása.

A dolgozók több mint fele (57%) a béren kívüli juttatások alapján dönti el, hogy elfogad-e egy állást.

Boldogok az alkalmazottai? Jegyezze meg: ha a kollégák nem érzik, hogy fontosak a munkaadójuk számára, nem boldogok a csapatban és nem elégedettek a munkahelyi környezetükkel, akkor előbb-utóbb másik munkahely után néznek. A felesleges stressz helyett inkább aknázza ki a boldog munkavállaló pozitív oldalát!

Új munkatársakra lenne szüksége? Az Y Generáció Iskolaszövetkezetet segít a diákmunka toborzásában, a kiválasztásban, sőt, még az interjúztatásban is!

Bővebben érdekli a téma? Kattintson ide!

Development, Egyéb, News