Béren felüli juttatásokról szakszerűen

Egy vállalkozás nem képes talpon maradni ma, ha csak azt ismétli, amit tegnap csinált, ha nem növekszik, akkor elpusztul, olyan, mint egy élőlény, ha megáll a növekedésben, akkor haldokolni kezd.  / Edgar Lawrence Doctorow /

Sokat írunk arról, hogy munkaadóként miért éri meg a diákmunkát választani. Igyekszünk rávilágítani arra, hogy az Y Generáció Iskolaszövetkezettel való partnerség mennyire megkönnyíti a vállalat életét, hiszen segítünk az épp aktuális pozícióra toborozni jelentkezőket és kiválasztjuk a legmegfelelőbbet. Körbejártuk az adózás kérdéskörét, amelyről bővebben itt olvashat, de részletesen elemeztük az Y és Z generációt is, hogy a lehető legjobban kezelhetők legyenek a munkába álló fiatalok.

Most pedig egy újabb fontos témához érkeztünk: mit ajánljunk a diákoknak, hogy nálunk akarjanak dolgozni, hogy meg tudjuk őket tartani?

Középpontban a cafeteria

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézetének felmérése szerint a magyar vállalkozásoknál a dolgozók 88 százaléka részesült legalább egy fajta béren kívüli juttatásban 2018-ban. A munkaadók legnagyobb része, azaz több mint 55 százaléka a leggyakrabban adott cafeteria-elemnek a helyi bérlet vagy más utazási támogatást, illetve az Erzsébet-utalványt nevezte. A nagyvállalatok körében a legelterjedtebb béren kívüli juttatás a SZÉP-kártya, amelyet a cégek 73 százaléka alkalmaz.

Nagyban befolyásolhatja a vállalat iránti elköteleződést a béren kívüli juttatások mértéke és gyakorisága

A béren kívüli juttatások lényege, hogy egyfajta ajándékként tekintenek rájuk a munkavállalók, ugyanis mindezt a fizetésen felül, pluszként kapják. Ezek az úgynevezett ajándékok lehetnek rendszeresek, vagy egyszeriek, amelyekhez időszakonként jutnak hozzá. A lényeg, hogy céljuk a motiváció növelése, a vállalathoz való elkötelezett kapcsolat kialakulásának elősegítése, vagy erősítése.

Hogy mi motiválja a munkavállalót, az számtalan tényezőtől függ, ilyenek az élethelyzet, a kor, a munkakör, az iparág, illetve a távolabbi céljai. Akinek nagyon alacsony a bére, arra egyértelműen a pénz hat ösztönzőleg, a cafeteria-elemekkel tett gesztusok csak ezután következhetnek. De létezik a másik véglet is, vagyis amikor a jövedelem olyan szintet ér el, hogy amellett a további pénzbeli juttatásoknak már nincs érzékelhető hatásuk. Ilyenkor az egyéni igényekre szabott ajándékok tarthatják az adott cégnél a dolgozót. A bért és a juttatási csomagot tehát mindig együtt kell kezelni.

De mi a helyzet a fiatalokkal? Milyen béren felüli juttatás, vagy ajánlat motiválja őket?

A fiatalok pozitív életérzésre, rugalmasságra, élményszerű munkavégzésre vágynak, a tapasztaltaknak képzési lehetőségekre, egészségközpontú megoldásokra van szükségük. Nagyon fontos a választás szabadságának biztosítása, és az is, hogy a juttatások egyéni igényekhez igazíthatók legyenek.

A tömegközlekedés-bérlet, de a kedvezmény egy közeli fitness terembe is kiválóan működhet a fiatalok körében

Ajánljuk fel választásra a munkakedv fokozása érdekében:

  • Utazási támogatás, tömegközlekedési bérlet fedezése
  • GYM bérlet kedvezmény
  • Munkahelyi étkeztetés
  • Szépségszalon kedvezmény
  • Masszázs kedvezmény
  • Ruházati cikkekre ajándékutalvány
  • Lakhatási támogatás
  • Üdülési szolgáltatás
  • Erzsébet-utalvány

Miért ne? Az árát többszörösen visszahozhatja!

News