Mi a helyzet a közösségi médiában? Mit használj, ha diákmunkásokkal is dolgozol?

Az interneten való cseteléskor tőlem óriási távolságokra lévő emberekkel olyan bizalmas viszonyba kerülök, amilyenbe egy piaci bevásárlás közben, a kapu előtt, vagy a törzskocsmámban nem kerülhetnék, mert a szégyen, a gátlások és a valós emberek közt meglévő természetes távolság ezt megakadályozza.

/ Gerald Hüther /

Az employer branding szempontjából, de a közönséged megfelelő célzása érdekében sem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat, ahogyan.

A legfontosabb 7+3 statisztika a social media világából:

1. A Facebooknak 2.4 milliárd aktív felhasználója van havonta. Ebből 1.5 milliárd napi rendszerességgel használja.

2. A Facebook felhasználók 47 %-a csupán mobilról használja a felületet.

3. A leglátogatottabb közösségi média oldalak TOP10 listáján helyet kap a Facebook, a YouTube, de a Twitter és az Instagram is.

Meglepő vagy sem, de a nők jóval többet posztolnak a közösségi médiában, mint a férfiak.

4. Hajszálnyival bár, de több nő használja a közösségi médiát, mint férfi. A különbség ott válik erősebbé, amikor eljutunk a mobilos közösségi média használatig, ahol a netező nőknek 69 %-a van jelen, míg a férfiaknak csak 39 %-a.

5. A nők 55 %-kal többet posztolnak a Facebookra, mint a férfiak.

6. A férfiak 25 %-a napi szinten használja a Youtube-ot, míg a nők esetében ez az arány csak 17 százalék, és a férfiak több időt is töltenek ott hetente: egészen pontosan egy órát, míg a nők mindössze 35 percet.

7. Az emberek 30 %-a naponta többször is megnyitja a Facebookot és legalább 20 percet tölt itt el, 45 % itt olvas híreket, sőt,  40 % még az egészségügyi állapotát is megosztja a platformon.

A fiatalok körében a Facebooknál jóval elterjedtebb az Instagram és Snapchat.

Fiatal diákokat alkalmazol? Esetleg kamaszokat?

1. A fiatalok egyre kevésbé használják a Facebookot, mert úgy gondolnak rá: “a Facebook egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni”. Jogos lehet a felvetés, ugyanis a 65 év felettiek aránya megduplázódott a platformon 2012 óta.

2. A 18-25 évesek körében a Snapchat a leggyakrabban használt közösségi média platform, de az oldal felhasználóinak 76 %-a 34 évnél fiatalabb, jellemzően nő.

3. Szorosan a Snapchat mellett megjelenik az Instagram, azonban itt már jobban megoszlik a felhasználók életkora és neme.

Érdemes mindezt figyelembe venni akkor, amikor a közösségi médiában való kommunikáció tervezésére kerül a sor.

A diákok érdeklődési körét, időbeosztását, elérési lehetőségeit, gondolatait mind meghatározzák azok az oldalak, amelyeket használnak.

Felhasznált források: Statista, We are social

News