Hírek
Béren felüli juttatásokról szakszerűen
Egy vállalkozás nem képes talpon maradni ma, ha csak azt ismétli, amit tegnap csinált, ha nem növekszik, akkor elpusztul, olyan, mint egy élőlény, ha megáll a növekedésben, akkor haldokolni kezd. / Edgar Lawrence Doctorow /
Sokat írunk arról, hogy munkaadóként miért éri meg a diákmunkát választani. Igyekszünk rávilágítani arra, hogy az Y Generáció Iskolaszövetkezettel való partnerség mennyire megkönnyíti a vállalat életét, hiszen segítünk az épp aktuális pozícióra toborozni jelentkezőket és kiválasztjuk a legmegfelelőbbet. Körbejártuk az adózás kérdéskörét, amelyről bővebben itt olvashat, de részletesen elemeztük az Y és Z generációt is, hogy a lehető legjobban kezelhetők legyenek a munkába álló fiatalok.
Most pedig egy újabb fontos témához érkeztünk: mit ajánljunk a diákoknak, hogy nálunk akarjanak dolgozni, hogy meg tudjuk őket tartani?
Középpontban a cafeteria
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézetének felmérése szerint a magyar vállalkozásoknál a dolgozók 88 százaléka részesült legalább egy fajta béren kívüli juttatásban 2018-ban. A munkaadók legnagyobb része, azaz több mint 55 százaléka a leggyakrabban adott cafeteria-elemnek a helyi bérlet vagy más utazási támogatást, illetve az Erzsébet-utalványt nevezte. A nagyvállalatok körében a legelterjedtebb béren kívüli juttatás a SZÉP-kártya, amelyet a cégek 73 százaléka alkalmaz.
Nagyban befolyásolhatja a vállalat iránti elköteleződést a béren kívüli juttatások mértéke és gyakorisága
A béren kívüli juttatások lényege, hogy egyfajta ajándékként tekintenek rájuk a munkavállalók, ugyanis mindezt a fizetésen felül, pluszként kapják. Ezek az úgynevezett ajándékok lehetnek rendszeresek, vagy egyszeriek, amelyekhez időszakonként jutnak hozzá. A lényeg, hogy céljuk a motiváció növelése, a vállalathoz való elkötelezett kapcsolat kialakulásának elősegítése, vagy erősítése.
Hogy mi motiválja a munkavállalót, az számtalan tényezőtől függ, ilyenek az élethelyzet, a kor, a munkakör, az iparág, illetve a távolabbi céljai. Akinek nagyon alacsony a bére, arra egyértelműen a pénz hat ösztönzőleg, a cafeteria-elemekkel tett gesztusok csak ezután következhetnek. De létezik a másik véglet is, vagyis amikor a jövedelem olyan szintet ér el, hogy amellett a további pénzbeli juttatásoknak már nincs érzékelhető hatásuk. Ilyenkor az egyéni igényekre szabott ajándékok tarthatják az adott cégnél a dolgozót. A bért és a juttatási csomagot tehát mindig együtt kell kezelni.
De mi a helyzet a fiatalokkal? Milyen béren felüli juttatás, vagy ajánlat motiválja őket?
A fiatalok pozitív életérzésre, rugalmasságra, élményszerű munkavégzésre vágynak, a tapasztaltaknak képzési lehetőségekre, egészségközpontú megoldásokra van szükségük. Nagyon fontos a választás szabadságának biztosítása, és az is, hogy a juttatások egyéni igényekhez igazíthatók legyenek.
A tömegközlekedés-bérlet, de a kedvezmény egy közeli fitness terembe is kiválóan működhet a fiatalok körében
Ajánljuk fel választásra a munkakedv fokozása érdekében:
- Utazási támogatás, tömegközlekedési bérlet fedezése
- GYM bérlet kedvezmény
- Munkahelyi étkeztetés
- Szépségszalon kedvezmény
- Masszázs kedvezmény
- Ruházati cikkekre ajándékutalvány
- Lakhatási támogatás
- Üdülési szolgáltatás
- Erzsébet-utalvány