Mi a legnagyobbak titka? Top 5 nagyvállalat és működésük

Apple, Google, Microsoft, Amazon és Facebook. Ugye senkinek nem kell bemutatni őket? Több közös is van bennük: származási helyük az USA, mind a tech ipar szereplői és a világ vezető vállalatai, márkái. A Forbes magazin minden évben megnézi az előző év 100 leggazdagabb vállalatának márkaértékét, és eszerint állítja sorba őket. (Amennyiben kíváncsi arra, hogy milyen metodológiát használnak a Forbes-nál a márkaérték kiszámítására, kattintson ide.)

Meglepő vagy sem, a 2020-as év váratlan eseményei, a járványhelyzet nem befolyásolta a top 5 helyezettet jelentős mértékben. Az elmúlt években egymást váltva voltak az első helyen azok a márkák, amelyek idén is megszerezték a világ vezető pozícióit. Az Apple márkaértékét 241.2 milliárd $-ra becsülték, ehhez társul egy 260.2 milliárd $ bevétel; így került az idei toplista első helyére. Ezt követi a Google 207.5 milliárd $, a Microsoft 162.9 milliárd $, az Amazon 135.4 milliárd $, majd a Facebook 70.3 milliárd $ márkaértékkel.

Hiányolja a felsorolásból a világ legnagyobb üdítő vállalatát, vagy a legnagyobb gyorséttermi láncot? Nem kell sokat keresgélni őket a toplistán, hiszen a sorban következik a Coca-Cola, a Disney, a Samsung, a Louis Vuitton, majd a tizedik helyen a McDonald’s.

2020-ban ismét az Apple került első helyre.
Forrás: WPP

Sokaknak jól jött a Covid-19

Mindannyian tudjuk, hisz átéltük, hogy mi történt a világban a járvány következtében. Kijárási korlátozás, home office, távolságtartás. Nem meglepő, hogy az olyan vállalatok, mint az Amazon, a Netflix vagy a PayPal jelentős márkaérték növekedést realizáltak. Eddig is élen jártak az IT szektor szereplői, de most aztán igazán elhúztak. Látható tehát, hogy továbbra is – és egyre inkább – technológiai vállalatok viszik a pálmát a világ legértékesebb márkáit soroló toplistán. Ez a növekedés természetesen egyensúlyban van az e-kereskedelem, a streaming és a digitális fizetések növekedési trendjeivel. Vannak azonban újonnan érkezők is: a Nintendo, a Burger King, a Hennessy és az AXA mind bejutottak a rangsorba, míg a Philips vagy a Nissan csúnyán kikapott.

Kik könyvelhették el a legnagyobb változásokat 2019-ről 2020-ra?

Pozitív irányba a Netflix, a Chanel, az Amazon, a Microsoft és a PayPal. A szomorú valóság pedig az olyan márkákat érintette, mint a Facebook, a Wells Fargo multinacionális pénzügyi szolgáltató vállalat, a Mercedes Benz, a Ford és a General Electric. Pontos számadatok a mellékelt ábrákon.

Figyelemre méltó még az IKEA, aki a 76. helyről került a 40. helyre. A L’Oreal 43. helyről javított a 30. helyre. A NIKE pedig a 23.-ról a 13. helyre küzdötte fel magát egy év alatt.

Mi lehet a titok?

Az Apple 1976-os alapításakor otthoni számítógépek összeszerelésével és saját PC modellek gyártásával foglalkozott. Manapság az Apple termékpalettája már igen széles: magában foglalja az okosórákat, a számítógépeket és a laptopokat, a táblagépeket, az okostelefonokat és még sok mást. Népszerűségének hátterében viszont nemcsak a kiváló minőség és stílusos kialakítás áll, hanem az egyedülállóan sikeres marketing is.

A Google birtokolja a legismertebb keresőmotort, amely napi több milliárd lekérdezést dolgoz fel. A Google alkotóinak ezáltal sikerült megvalósítaniuk az internet egyik legerősebb hirdetési aggregátumát, amely a vállalat bevételeinek legnagyobb részét adja. Ez azonban nem a vállalat egyetlen terméke. A Google jelenleg ugyanis saját gyártású mobileszközöket bocsát ki, és számos népszerű internetes szolgáltatást birtokol, mint például a YouTube, a Gmail, vagy a Google Maps.

Mindezeket az információkat figyelembe véve és tanulmányozva az az egyértelmű következtetésünk, hogy azoknak a vállalatoknak van legnagyobb sikerük a világban, akik képesek valami forradalmian újat bevezetni. Az Apple megreformálta a telekommunikációt az első érintőképernyős telefon bevezetésével, a PayPal pedig feltalálta az online fizetés lehetőségét. Ezek a vállalatok rugalmasak és gyorsan, akár azonnal tudnak reagálni a változásokra, a piac igényeire. Az Amazon online könyvesboltként indult, innen nőtte ki magát a legnagyobb e-kereskedelemmel foglalkozó vállalattá. Ma már fizikai boltjaik is vannak.

A Facebook tulajdonában áll az Instagram, a WhatsApp, az Onavo, de a Beluga is
Forrás: fxssi.com

Látva azt, hogy a Facebook értéke már évek óta jelentősen csökkenő tendenciát mutat, de még mindig az 5. helyen van, aztán ismerve a járványügyi helyzet okozta változásokat – közismert, hogy még mindig nincs vége -, amelyeknek hatása még csak a jövőben lesz igazán látványos, jogosnak érezzük a kérdést: vajon milyen lesz a lista jövőre, egy évvel a világjárvány kezdete után?

Amennyiben szeretne Ön is a világ vezetői vállalataihoz hasonlítani, válassza a rugalmas és költséghatékony diákmunka konstrukciókat!

News