Hírek
Új év, új iroda? 5+1 iroda megújító ötlet a hatékonyságnövelés jegyében
Lezárás, összegzés, újrakezdés. Elérkezett az újév első hónapja: január. Az irodák ilyenkor újra megtelnek a dolgozókkal, mindenki igyekszik visszatérni a rutinos hétköznapokhoz, de valljuk be: nehéz az újrakezdés, mindenki jellemzően lassú, hiányzik az élet és az energia.
Természetesen vezetőként számos dolgot tehet annak érdekében, hogy növelje a motivációt és a munkába járási kedvet: például frissítse fel az irodát! Ha kíváncsi arra, hogy milyen környezet segíthet a munka iránti motiváció emelésében januárban, akkor tartson velünk, hiszen az 2021-es év első blogja erről szól!
Egy új iroda kialakítása és berendezése vagy a meglévő felújítása költséges és fáradságos munka, egy olyan befektetés, ami csak közvetetten térülhet meg: úgy, hogy növeli a vállalkozás hatékonyságát, termelékenységét és jövedelmezőségét, valamint javítja a dolgozói morált és csökkenti a fluktuációt.
Az alábbi 5+1 ötlet már kis idő- és pénzráfordítással, csekély odafigyeléssel is megvalósítható.
Készen áll? Akkor vágjunk bele a megújulásba!
1. Első lépés: elpakolni és elraktározni mindent, ami az ünnepekre emlékeztet. A csapatépítő alkalmával feldíszített karácsonyfa, a csillogó díszek az irodában, a mézeskalács és a karácsonyi buli maradványai ezennel átadják helyüket az év eleji frissességnek.
2. A skandináv dizájnban érhető tetten leginkább a derűsebb téli napoknak, a tavaszvárásnak a hangulata, így érdemes innen ihletet meríteni. A legfontosabb az egyszerűség. A fehér falak és bútorok, a modern berendezés, a tárgyak egyszerű elrendezése megnyugtató, rendezett hatást kelt, ami a decemberi színkavalkád és rohanás után igencsak jól fog esni.
TIPP:
A steril hatás elkerülése érdekében keverje a különböző textúrákat.
3. A fa vagy fa mintájú bútorok és tárgyak a meghitt otthon hangulatát keltik, amely által fokozódik a kényelemérzet, így mindenki szívesebben tér be az irodába. Amennyiben nem akarja, vagy nincs lehetősége a bútorokat lecserélni, akkor csak szerezzen be famintás képkereteket, kiegészítőket.
4. Fel tud idézni egy olyan irodát, ahol minden négyzetcentiméter foglalt volt? Sajnos mindannyian jártunk már ilyen helyen, de mondanunk sem kell, hogy ez nemcsak a munkakörnyezetről, hanem a cégről is negatív képet alakíthat ki, és az itt dolgozó emberek számára is könnyen nyomasztóvá válhat. Érdemes figyelni arra, hogy ne legyenek túlzsúfolva a terek, hiszen így szellősnek és jól átláthatónak tűnik minden, ami kiegyensúlyozottsághoz vezet.
TIPP:
Az ergonómia mindenek előtt. Bár a dizájn fontos, a funkció mindig megelőzi azt. Az iroda ugyanis nem múzeum, abban élni kell, mozogni kell, munkára, sőt, pihenésre is alkalmasnak kell lennie. Az ergonómia egyébként nem valamiféle öncélú jótékonysági kérdés, hanem mérhető anyagi haszna van: kevesebb betegszabadság, kisebb fluktuáció, jobb morál és nagyobb hatékonyság.
5. Nem kell félni a színektől sem! A falra felhelyezett nagyméretű festmények vagy poszterek, motiváló idézetek inspirálóan hatnak. Az absztrakt stílust általában mindenki szereti, hiszen a fantáziájára van bízva, mit lát bele a színek és formák művészi káoszába.
6. A szobanövények hihetetlen módon csempészik az új kezdet ígéretét az irodába. Az ablak közelébe állítva többet szívnak magukba az erőtlen téli napsugarakból, s így az irodában dolgozók gyönyörködhetnek a friss zöld levelekben!
Fontos, hogy az iroda egész évben azt sugallja, hogy mi magunk és a vállalkozásunk is naprakész és tisztában van az aktualitásokkal.